dimarts, 22 de maig del 2012

Caminada Popular, Port del Comte, Solsonés

Avui farem una caminada per el Port del Comte.
Cada any per la festa major de La Coma, s´organitza una caminada popular. Las fotos que veure-ho tot seguit corresponen a la del 23 d´agost del 2008.
El recorregut ( veure l´ultima foto ) es molt simple. Pujar amb el telecadira del Querol ( 1740 m. ) fins el Cap d´Urdiets ( 2210 m. ), travessar la Coma Centinel.la, pujar al Puig de les Morreres ( 2214 m. ), baixar fins la Rasa del Sucre, on es va fer un esmorzar per tots els assistents i anar a trobar la Rasa Coma fins la Serp i tornar al punt de sortida per la Nova ó per el Prat Donadó.
Aquesta petita excursió també la podeu fer pujant al Cap d´Urdiets a peu, on ara hi ha un magnific Mirador.
Al mes d´agost, cada dissabte al matí posen en marxa el telecadira a un preu  assequible i t´estalvies pujar a peu.
Pot ser tot un al·licient, si algú de vosaltres no ha pujat mai en telecadira, ja que ens permet arribar a Cap d´Urdiets en pocs minuts i ben descansat.
Una vegada arribats al Cap, podem realitzar diferents rutes, com baixar per la Font de la Rata, els Prats de Bassies, el Forat de la Bofia,, el Prat Piquer, baixar per la Ginebrosa, pujar al Clot Rodó, pujar al Padró dels Quatre Batlles, o al Tossal de l ´Estivella entre altres. Tot depèn del temps i les ganes de caminar.

Telecadira El Querol

La base de l´estació

Arribada del Telecadira

Mar de núvols al Solsonès, Montserrat al fons i a l´esquerra els Rasos de Peguera

Comença la baixada a la Coma Centinel.la

El Cadí al fons des de la Coma Centinel.la

Primeres rampes cap el Puig de les Morreres
Isards. Molt freqüents a la zona. S´espantan en molta facilitat, però amb paciència i una mica de sort es fàcil trobar-los.
Aquesta foto va sortir malament. No han va donar temps a enquadrar bé.

Des de les Morreres. En primer terme el Cap d´Urdiets, darrere la Serra del Verd amb el Cap del Verd, el Cap del Prat d´Aubes i el Cap d´Urdet. Darrere del tot, el Pedraforca. A la dreta la Serra d´Ensitja.

La pantalla de telefonia del Puig
El Mirador de la Creu del Codó ( 1505 m. )

La Roca de Canalda i el Puig Subira ( 1923 m. )

Comença la baixada a la Rasa del Sucre

Els Prats de Bassies. A la dreta el Padró dels Quatre Batlles ( 2382 m. ), el cim mes alt del Solsonès

El Serrat de la Bofia en primer terme, El Tossal de l´Estivella i darrere a la dreta el Cadí

Es l´hora d´esmozar. Estem a 2000 metres d´alçada

El Feixar i la pantalla del les Morreres des de la del Rasa del Sucre

La Rasa del Sucre

Baixada de la Rasa del Sucre a la Rasa Coma i al fons el Cap del Verd ( 2288 m. )

La Rasa Coma

Canvi de pista, ara seguirem per la Serp

La Serp creuant la Dreta. A la dreta tenim el Cadí i a l´esquerra  l´Obaga dels Galls i per sota els edificis de la zona del Golf
Pocs metres mes endavant trobarem la Nova i girant cap a nord ens trobarem de nou a la base de l´estació.

1. HOLA TIET SOC JO
    VUENO M'AGRADA MOLT EL TEU BLOC .LES FFOOTOS EXPLICACIONS ECTZ...